torsdag 2 augusti 2007

Ordning och reda på tygerna

Efter min resa i Skåne och New York har mitt tyglager börjar växa och nu känner jag att jag behöver få lite koll på vad jag har för tyger, hur mycket och ungefär vad jag betalt för dem.

I dag har jag varit inne i stan och köpt en olinjerad anteckningsbok där jag ska sätta in bild, antal meter och limma fast en liten tygbit. Där kan jag ochså anteckna ungefär vad de kostat och sedan när jag syttt upp något av det så kan jag sätta in en bild på mönstret eller det färdiga plagget.

Sen får vi se om det blir lite anteckningar kring hur det var att sy i tyget eller något annat värt att minnas. Det kommer att bli jätteroligt för då får jag ju bättre koll så nästa gång jag köper eller hittar ett mönster jag vill sy kan jag snabbt hitta rätt tyg och beräkna om jag har så det räcker.

Ungrfär så här hade jag tänkt att det ska se ut och när man sytt något av det så klistrar man in en bild på mönstret och på det färdiga plagget.