torsdag 21 juni 2007

Sommarprojekt

Nu börjar det närma sig till det som ska bli sommarlov för mig och jag behöver semester mer än någonsin. Just nu har jag mycket jobb, medan Karin är på semester och lite krafter kvar.


Jag behöver semester! Men vad gör man i sommar då? Jag är en orolig själ som inte orkar vila så jag ska sy, läsa och göra tårtor.


Min man säger att jag har en konstnärlig ådra och jag gillar att göra överdekorerade tårtor. I sommar ska jag gå och lära mig lite hos Stockholms (enligt min mening) duktigaste tårtmakare. Det får bli mitt sommarprojekt och jag tänkte lära ut lite tips och trix, ni vet hur man gör blommor i sockerpasta (jag är helt hopplös på mandelmassa) och lite annat roligt. Jag hoppas att ni har tålamod med alla mina projekt.


I dag har jag lärt mig att göra prästkragar! Se färdigt resultat.