måndag 18 juni 2007

Pacific Trimmings Inc.

Sytillbehör som du inte ens trodde fanns finner du på Pacific Trimmings Inc. Där finns alltifrån regnbågfärgade overlocktrådar för 6 $ till blommiga knapar från Italien, fast billigare än du hittar den i Stockholm.

De ligger på 218 West, 38 th Street, NY



Band, trådar, knappar, resår, väskhandtag i olika former och en hel del stora billiga broderitrådar som jag tyckte var ok i pris (fast jag har ingen broderi maskin ännu så jag vågar inte ge proffsutlåtande). Det verkade vara ett familjeföretag med trevligt folk.

Där shoppade jag blommiga knappar som är svarta eller vita beroende på vilken sida man har uppåt. Himla användbart och självklart köpte jag den regnbågfärgade tråden, det skulle visa sig att personalen i tullen skulle bli helt livrädda över mina trådrullar när jag skulle passera säkerhetskontrollen. Vad ska man säga, tullpersonalens rädsla vet inga gränser…