torsdag 10 maj 2007

Varför jag inte handlar på La Redoute

Jag brukar få La Redoute katalogen hemskickad och gillar deras kläder. Det har hänt att jag har handlat kläder till Tweety och min make. Men till mig själv handlar jag inte och detta är av princip, jag är nämligen emot diskriminerande priser, i mitt fall handlar det om att för oss som behöver de större storlekarna slutar prissumman på något helt annat än man hade tänkt sig. När varje plagg blir ca 20 kr dyrare så är man snart uppe vid flera hundralappar, i synnerhet som det är franska storlekar på plaggen så en storlek 38 egentligen är som en svensk 36. Det är tråkigt att man ska känns sig diskriminerad bara för att man inte fått en Barbiedockas kropp. Man kan undra om diskrimineringsombudsmannen skulle åta sig ett sådant fall, med tanke på att man anser att tjejtaxa på taxi och herrklippning hos frissan är diskriminerande.