onsdag 31 december 2008

Jag fick den sista biten!

I går kom beställningen från Nea Nobelle men en massa tygprover på den nya kolelktionen också. Jag fick den sista biten French Winter (den blommiga på bilden) hon hade och det känns jätteroligt för tyget var ännu snyggare i verkligheten är på bild, det ska bli en snygg väska av den, modell B av denna tänkte jag på denna gång. Jag hoppas bara att den inte är för liten.

Den bruna finecordmanchestern ska bli byxor och pöskeps till pojkarna, tyvärr går byxmönstret bara upp till 86, så Tweety kommer att få byxor i ett Ottobremönster från nummer 6/2007, det som är nr 18, jag köpte ju knappar till det mönstret redan i februari i år, men sedan blev det inte av, nu blir det roligare att matcha killarna.
Sedan borde man ha skjortor till, men det skulle Tweety aldrig ta på sig en skjorta, så jag får hitta ett bra tröjtyg. Nu ska jag bara hitta det perfekta tröjmönstret för det blir väl en farfarströja (tror jag har ett gmmalt sådant som jag gjort själv för något år sedan) med vita tygknappar i bästa förr i tiden anda.