fredag 2 januari 2009

God fortsättning på det nya året!

Jag önskar att jag hade kunnat skriva ihop en bra krönika på året som gått, men ska jag vara ärlig så har jag så mycket gröt i hjärnan att den lilla hjärnkapacitet jag haft har jag använt till att göra färdigt mammabyxmönstret som vill ha. Det fick bli en kompromiss mellan det jag tyckte verkade korrekt och verklighetens fettdepåer som växer kring rumpan, för den som tror att det bara är magen som växer har fel!

Det är en helt annan sak att göra ett par byxor mot en kjol för att rumpan blir ju större. Gör man en kjol så är det mer förlåtande, men ett par byxor i ett stumt tyg som inte har rörelsevidd för rumpan hasar ner och ser inte klok ut. Kompromissen, efter ett par toaller jag provade på mig själv, blev ultralåg midja i stumt tyg och överdelen i stretchigt tyg. I kväll kanske jag hinner sy färdigt dem så jag kan publicera dem.

Jag hoppas att min som följer min blogg orkar med mig även detta år då jag hoppas att jag kan gå en utbildning i mönsterkonstruktion och inte sitta och prova mig fram hela tiden.