lördag 27 december 2008

Julklappen

Jag är ledsen att jag inte hunnit blogga tidigare om Give and Get julklappen som är så glad över. Men efter jul har vi haft en febrig unge som nu även är kräksjuk. Jag har suttit hela gårdagen på förlossningen med värkar för att ta ett vanligt kisseprov, efter 7 timmars väntan med värkar och foglossning (jag läste nästan ur en hel pocket under den tiden) gav jag upp och åkte hem, det är vad man får för vård i Stockholms läns landsting på annandag jul (typ ingen vård alls för de tog en CTG eller vad det heter, konstaterade att jag hade värkar och försvann och lovade att läkare skulle komma sen, men läkaren kom inte och vid 21,30 bestämde jag att ska man åka hem ensam kommunalt så kan det vara bra att göra innan det är för sent och bussarna i Lapplands Väsby slutar gå), jag kan vara glad att jag inte skulle föda för då hade jag lika gärna kunnat göra det hemma själv, där har jag i alla fall en make som tittar till mig och en skön säng. Så om jag har UVI eller inte vet jag inte, men jag får väl kolla med min barnmorska nästa vecka för till Karolinska åker jag bara inte in igen, inte under några omständigheter, tur för mig att vi som bor norr om Stockholm kan föda i Uppsala.






Nu till de fina klapparna. Jag blev så glad! Det märks att min Give and Get kompis tänkt till. Det var mycket lila (vilket jag gillar och den jag tror att min kompis också lär gilla). Där var en väska, en kjol, en sybok, två chokladkakor, en ask med en massa knappar, band och annat smått, ett mumintyg till Tweety (han har sagt att jag ska sy en ny lampskärm av den till hans rum), ett par byxor till Knyttet och en fantastisk ljushållare som även min svärmor blev kär i, men den glömde jag fota, den hänger vid förnstret och ett tyg, det som ligger under alla prylar. Tusen tack! Jag gillade allt och hoppas att min give and get kompis också blev nöjd. Handlesvärmarna var en chansning, jag tänker mig henne lite som Amalie från Montmartre och tyckte att dessa skulle passa Amalie.

För den som vill veta vad min Swappis fick så har hon bloggar om det här!


God fortsättning på er alla, jag ska ta tag i min och min familjs hälsa!