torsdag 18 december 2008

Smycken


Jag gillar smycken lika mycket som kläder och sömnad. Men jag måste erkänna mina begränsningar, jag har aldrig haft möjligheten att lära mig göra dem och jag är rädd att jag skulle bli besviken över vad jag kan åstakomma om jag försökte, så jag bär dem gärna, men köper dem helst.

Har man liksom jag levt i ett kreativt land som Argentina där hantverk inte är så dyrt så blir man bortskämd och får höga krav. Det ska vara äkta pärlor eller stenar och det ska inte producerats i stora mängder. Man ska kunna känna sig lite unik när man bär en ring, ett halsband eller ett armband.



Till julen kommer Lina till Sverige och vi tänkte träffas över en fika och titta och köpa lite smycken av henne i Sundbyberg den 10 januari, kl 15.00. Vill du komma så maila mig så får du adressen och vi vet hur många vi ska fixa fika till.

För dig som dessutom vill prova på att tillverka ett enkelt pärlsmycke men Linas handledning så finns det möjlighet att komma kl 14.00 och mot en kostnad för materialet. Vi har ett begränsat antal platser så först till kvarn gäller.

Maila mig om du vill komma och tillverka smycke eller bara handla till:
laura.luna (snabel a) comhem.se

Bilderna kommer från Linas hemsida