onsdag 31 december 2008

Bärsjal

Min foglossning blir inte bättre längre, nu är det bara olika grader av smärta det handlar om och när jag tänker tillbaka på hur frustrerande det var när Tweety föddes att inte kunna bära honom få funderar jag på att skaffa en bärsjal för nyfödda.

Bärsjal var något jag upptäckte när Tweety var ca 3 månader och redan för tung att bära på Babybjörnen, då kändes det bara som om man själv var lite tyngre, men det gick inga krafter till att lyfta och det gjorde inte ont i axlarna. Jag älskade den och köpte på mig tre stycken till slut där Tweety fick hänga. Så fort han gnällde i vagnen så åkte han upp i sjalen och där var han bara lycklig, det enda som aldrig gick var att bära honom på ryggen, han vägrade och min man vägrade ha sjal, han tyckte det var knepit och fult, men han klarade ju av en vanlig bärsele.

Denna gång tänkte jag att jag skulle ha med sjalen redan på BB och då vill jag ha en trikåsjal, det verkar mjukare för ett nyfött Knytte.
Till julen fick jag 500:- av svärfar och har sådan tur att den trikåsjalen jag ville ha är på rea just nu så den kostar 525:- (istället för 700:-, mycket dyr tygbit. Fast det är en kvalitetsbit på ca 5 meter), det var kanske inte den färg jag hade föredragit (jag gillade den som är blå eller ljusblå, men jag passar nog inte så bra i det), så orange får bli okej.
Så nu har jag beställt från Babydesign. Jag träffade hon som har shoppen när Tweety var liten och hon höll i en kurs på hur man bar sjalar, himla trevlig tjej och nu har hon även en butik i Stockholm som är öppen 2 ggr i veckan. Hon bloggar också ibland om ni vill kika in!