tisdag 2 december 2008

Nyfiken på en ny maskin

Nu har jag varit på Stockholms sycenter och köpt lite grejer för att se om jag lyckas sy ihop den där tunikan i extremt tunn Crepé Gorgette, jag bara måste komma på hur man gör så jag har Vliseline Soluwb, ett vliseline som är vattenlösligt, det går inte att stryka fast, men om man klipper det i tunna strimlor och sedan kör det genom en supertunn fållvikare så kanske man får till det.
Hur som helst så hade de fått in en ny maskin, den heter Janome MC 5200 och den ska ha en specialfunktion med en liten plåt som åker upp automatiskt när man konverterar, den reducerar automatiskt stygnplåtens nålhål för att ge bättre stygnkvalitet. Vilket ska hindra tunna tyger från att åka ner och fastna, om jag har förstått det rätt. Jag länkar till bilden för att inte bli ovän med upphovsrättsinnehavarna i USA. Den måste jag testa och en väninna har lovat att låna mig ett riktigt jobbigt tyg att prova med, klarar den testet så satsar jag på den...