tisdag 28 oktober 2008

Trött på politiska strebers

Ingenstans hittar man så många strebers med attityd som inom politiken. Vissa blir stora politiker och andra gör bara livet surt för sina kollegor. I dag har jag råkat ut för en sådan kollega...

Missförstå mig rätt, det är okej att ha attityd och vilja göra karriär, i min värld får man vara hur tyken som helst bara man levererar. Jag har stor respekt för människor som levererar och förståelse för att de kan ha en stressig dag och be mig lugan ner mig. Jag har också stressiga dagar och jag kan ofta vänta. Men när en person som slarvar med sitt jobb börjar skriva mig på näsan och dessutom förklarar för mig hur jag ska göra mitt jobb, som jag gör bra redan, bara för att han eller hon inte vill hjälpa mig så blir jag sur, förbannad och denna gång går jag till chefen!

Känner mig som en tjallare...