söndag 14 oktober 2007

Sömnadsinspiration

I helgen har jag sytt upp några polotröjor. Jag är rätt frusen av mig och fryser alltid om halsen så poli är helt rätt för mig! jag har min stickade favoritpolo som jag köpte när jag väntade Tweety på "Formes", en butik med underbara mammakläder! men jag kan inte ha den jämt och jag ville ha i olika färger så jag sick sy oupp dem själv.

Ibland har jag funderat på vad det är man ska lyssna på när man syr. Vad är det optimala? I dag lyssnade på Stil, av Susanne Ljung på P1. Jag gillar det programmet som pratar form, design och annat roligt som man inte kan hitta i modetidningar. Jag rekommenderar varmt det programmet som sändes i fredags "Från hattstuga till flaggskeppsbutiker". Att dessutom sitta och sy till det programmet öppnar alla mina krativa sinnen, Jag får lust att sätta mig och rita modeller som jag en dag ska sy. Just nu har jag en tröjblus inspirerad av Days nya kollektion, fast med en egen detalj, annars är det ju inte jag!