måndag 15 oktober 2007

Nya Svenska mönster


Stina på Svenska mönster har precis kommit ut med sitt nya nallemönster som hon bloggat om tidigare, men det är hennes nya tröj- och koftmönster som väckt mitt ”HA BEGÄR”, jag har varit den som tjatat för att det ska finnas just polotröja ibland hennes mönster och som jag har väntat. Jag vill ha de nya mönstren på en gång, jag kan redan för mitt inre se vad jag kommer att använda mig av för tyger och hur jag ska göra om basmönstret lite, jag vill ha lite kurvigt så jag kommer att ta Stinas mönster till den båtringade tröjan och rita in den från armhålan och ner. Detta är en vild chansning och jag vet inte om det kommer att bli ok, men jag ska testa.

Den båtringade tröjan har den mest fantastiska passformen jag vet, men den är lite för bar upptill om man inte gillar att visa BH-bandet. Vi får se om vi får till det. Stina du får gärna säga STOPP DÄR! Om du tycker jag har blivit helt tokig, kom ihåg att jag inte kan mönsterkonstruktion utan provar mig fram.

Sedan vill jag sy tröjan med draperad hals av ett sammetsvelourtyg jag köpte i somras på Stof 2000 i Köpenhamn, tyget är så häftigt, men jag har inte vetat vad jag ska göra av det. Nu vet jag! Och sist men inte minst, koftan, den vill jag sy i olivgrönt stickat med ärmar i sammet och krage i sammet. Kan det bli snyggt?

Förresten nu börjar det närma sig… snart börjar jag kursen på Folkuniversitetet om Jersey, det ska bli så roligt, jag han en speciell förkärlek till stickade tyger i trikå-, jersey- och lycraområdet. Nu har jag fått kallelse och inbetalningskort!