fredag 11 april 2008

Nordic Baby-Swap

Nu får jag vara med på Nordic Baby-Swap och nej, vi ska inte swappa bäbisar utan fina saker som barnen kan använda. Vill du vara med så kan du titta på hemsidan genom att klicka på denna bild

Här kommer mina svar på frågorna:

1. Hur många barn har du?
Ett (1)

2, Vilka kön och klädstorlekar är det?
Pojke på 3år
Storlek 104
Observera att han har ett ganska stort huvud. så allt som ska träs över huvudet bör vara töjbart eller med knäppning, annars är det kört.

2b, skostorlek på barnen?
25

3, Är det okej med tex rosa för flickor eller föredrar du unisexkläder?
Jag föredrar unisex

4. Vilka är dina favoritfärger?
Gul, brun, grön, röd och lila

5. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Marinblå, svart och grått tar jag inte gärna på min son.


6, Hur länge har du sytt? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

Knappar sedan jag var 4, på maskin sedan jag var 8, det blir 26 år om man räknar med maskinsömnaden :) Avancerad skulle jag vilja säga om jante inte har någonting emot det.

7. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Lärde mig under graviditeten när jag inte kunde röra mig så mycket pga foglossning, har stickat lite barnkläder men jag tycker det går för sakta... får man kalla sig mittimellan då? Ja det får bli mittimellan.

8. Dricker du kaffe? Te?

Både och, mest kaffe men gärna och då helst lösviktsté. Jag är dock ingen älskare av grönt té, jag har väl bara inte hitatt ett grönt té som smakar, tycker mest det smakar gammal urdrucken Mate.

När det gäller kaffe gillar jag att den har ljuvlig eftersmak, jag har bloggat en del om det perfekta kaffet, mitt favoriokaffe serveras på kaffelini, men min make är också duktig på kaffe, hemma dricker vi Zoegas Intenso.

9, Favoritgodis?

Choklad, jag är galen i mörk choklad. Jag gillar den bittra eftersmaken som mörk choklad kan ge. Praliner är ok till jul, men resten av året gillar jag 65-80% Vahlrona. Favoriten som jag brukar lyxa med är Gran Cuovan av Vahlrona.

10. Är du allergisk mot något?

Laktos

11. Vilken slags musik tycker dina barn om?

Favoritskiva är "Vem ska trösta knyttet".


12. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

Inte just nu, men det har varit en del decupage, tårtor och möbelrestaurering, men detta har fått ta en paus i mitt liv pga platsbrist och en ung klåfingrig son.


13, Barnens Favoritböcker?
Alla böcker som handlar om fordon, Halvan, MulleMeck, Jan Lööfs böcker och sist men inte minst "Vem ska trösta knyttet" helst ska man sjunga hela sagan också.

14. När fyller de år?

Vår glada Vattuman fyller år den 17:e februari.