torsdag 3 april 2008

Kapphelgen bokad!

Sugen på att sy Svenska Mönsters senaste kappmodell? Modellen är medelsvår till Avancerad men det ska vi väl kunna klara av om vi hjälper varandra. Häng på i så fall, den 29-31 augusti i Upplands Väsby (jag kommer att ta ut en liten avgift för att täcka lokalhyra och fika).



Så här hade jag tänkt lägga upp det

  • Fredag (eftermiddag). Vi kommer efter jobbet (om vi inte har semester), vi droppar in när det passar oss, själv tänker jag vara där från ca 14.00. Mönstret kommer att finnas där för försäljning (om du inte redan har det). Du tar med mönsterpapper, tyg och sax, eventuellt även symaskin om du vill börja kasta om kanterna.

  • Lördag. Vi börjar kl 10 och syr i varsin medtagna maskin, det finns möjlighet att stanna kvar och sy fram till kl 20. Vi fikar när vi blir sugna och till lunchen finns det möjlighet att gå ut och äta eller beställa mat.

På kvällen finns det möjlighet att ställa maskinen över natten hemma hos mig om du inte vill släpa hem den.

  • Söndag börjar vi kl 10 och forsätter sy, förhoppningsvis blir vi klara senast 18,00 för kl 19 måste lokalen lämnas tillbaka städad och klar.
Jag kommer att ha lite extra symaskinsnålar, i fall din nål skulle gå av som du kan köpa till självkostnadspris istället för att behöva åka till en sy affär. Låter det kul? Vill du vara med så kan du mejla mig på adress: laura.luna (snabel a)comhem.se
Vi kan bli max 14, först till kvarn gäller!