tisdag 22 april 2008

Dessa flygplan

Sedan jag flyttade till Upplands Väsby har jag hittat ett nytt hatobjekt, flygplan som inte lyder flygrekomendationer och istället för att hålla sig till sin bana, flyger över bebyggt område.

När vi flyttade hit berättade en grannen att flyget kunde vara lite störande ibland, med tanke på att vi kom direkt från Upplandsgatan i Stockholm så ryckte vi bara på axlarna och tänkte "det där klarar vi". Så kom sommaren och inflygningarna... det är en sak att höra ett ständigt brus, det går att koppla bort efter ett tag, men att känna att hela rummer darrar till var tredje minut av att det låter som om man hade en hel DC10:a i sovrummet är sju resor värre.

Det finns en väg för flygplan som ska till bana 3, på det området får inte bebyggas, likt förbannat envisas de med att flyga över bebodda områden, som finns sedan innan bana 3 ens fanns.

Jag tycker att det är skrattretande när luftfartsverket säger att de kan börja landa miljövänligt genom att lära piloter att flyga in på ett mer miljövänligt sätt. Hur ska de kunna lära sig landa miljövänligt när de inte ens kan hålla sig till befintliga regler. Jag undrar hur hälsofarligt det egentligen är med dessa inflygningar som får en att tro att man lever med en DC10:a var tredje minut vissa perioder.

Vaknade med feber och huvudvärk idag och jag, jag är sjuk, jag behöver vila... men de förbenade inflygningarna till bana 3 på Arlanda gör min vila till ett omöjligt projekt. Just nu önskar jag att miljöpartiet vinner valet med egen majoritet så att alla inrikesflyg söder om Sundsvall ersätts med tåg. Sitter uppe och tycker synd om mig själv. Missförstå mig rätt jag gillar att flyga, jag gillar bara inte att vakna av att flygplan flyger så nära min bostad att man tror de ska landa på hustaket.