lördag 26 april 2008

Det börjar vända och inspirationen ä på G

Nu börjar jag känna mig friskare, trots att tröttheten hänger kvar. I går hämtade jag på dagis och sedan fick jag ta en tupplur, men rösten är tillbaka i alla fall och jag har så mycket roligt att berätta!

Jag blev sjuk på vintern och tillfrisknade på våren! Jag har funderat på en ny garderob, jag vill verkligen ha lite nytt, jag känner att jag har inte köpt så mycket kläder sedan Tweety föddes för jag gick upp i vikt efter amningen och sedan dess har jag varit ganska tjock. Alltså har jag inte handlar så mycket kläder och min garderob kunde vara roligare! Men under sjukdomen har jag haft tid att drömma om vad jag vill ha. Bläddrat i sy tidningar och inventerat i tyggarderoben, det känns som om jag behöver sy upp lite tyger för att få plats med nya tyger. Ottobres aprilnummer hade en del fina kläder som med lite meck gick att gör lite mindre tantiga så igår knåpade jag ihop denna tröja som jag gjorde om ärmen på, eftersom jag inte gillar vanliga T-shitärmar.

Så har jag fått användning av dockan. Jag har klätt på och av flera gånger för att skissa fram det jag vill ha, ett riktigt nöje!