fredag 26 februari 2010

Min lilla skalbagge

När det produceras i syverkstaden brukar produktionen på bloggfronten bli lidande, därför har jag lite obloggat som kommer här.

Denna skjorta, värst och slips tillverkade jag till NeaNobelle inför syfestivalen. Skjortan är sydd i ett tyg som heter City-line och är ramie. Liknar linne, men är tunnare och mjukare tycker jag. Den skulle nog vara helt sagolik att brodera på och sy en snygg blus av i Odd Molly stil. Jag ångrar att jag inte köpte till mig själv.




Västen är i blå Kid's Connect, ett lite kraftigare tyg som jag fodrade med BW Popline och slutligen den lilla slipsen, superkul att sy i Mini Campus. Det där Mini Campustyget skulle jag vilja sy mer i, men jag behöver lite flickmodeller, för mina killar blir nog måttligt roade av blommigt...



Tweety är ganska bestämd på sin frisyr, det ska vara lång pottfrisyr (som bara mamma får klippa, han vägrar låta frissan klippa), lite Beatelsaktigt. Här ställer han upp på bild. Han börjar bli mer svårflirtad när det gäller bilder, här är min lilla skalbagge.