måndag 15 februari 2010

Mer roligt till syfestivalen



Det bästa med att få hjälpa Neanobelle att sy upp kläder till syfestivalen är att man får sy i så fantastiska tyger.

Nu har turen kommit till pojkkläder. Denna gång en sjömansskjorta och ett par kortbyxor i storlek 86, båda från det bästa Ottobre nummer någonsin som kommit ut (enligt min högst personliga åsikt), nummer 3/2009.

Skjortan är sydd i Captain Blue och BW Popline.

Byxan har snygga fickor på sidan och bak, de syns tyvärr inte på bilden... Ni får komma och titta på Neanobelles monter om ni vill se. De kommer också från Ottobre 3/2009 och är sydda i Peuriltyget som jag tyckte var fantastiskt att sy i. Modellen har jag sytt förr och killarna har använt dem flitigt så jag är glad att kunna sy dem igen.
Jag gjorde om byxan lite i midjan och ersatte linningen med en muddlinning eftersom mina killar inte gillar när kläder känns stela.
Modellen är min fina lilla busunge som fyller 1 år på torsdag...