lördag 15 augusti 2009

Ny brudklänning på gång!

Det har varit mycket den gångna veckan. Förra helgen åkte vi till Ikea för att köpa på oss lite möbler. Jag tycker verkligen att den nya höstkollektionen är väldigt fin, mycket 50-tal på väg in och det passar ju vår nya lägenhet som är byggd 1948.

Sedan har jag städat på mitt eget pedantiska sätt, det är lika bra att göra innan man flyttar in möbler för då är det inte lika lätt. Jag funderar på att köpa mig en egen "James", en självgående dammsugare, men inte en sådan kriminellt dyr från Elektrolux utan en billigare variant. Det blir ju en del damm när man syr.

Det som är bra med den nya lägenheten är att jag ska få den ommålad, jag önskade även att de skulle fixa golvet i köket för det var ett brännhål som går igenom två golvmattor, men det var kanske inte tillräckligt stort eller så var det något besiktningen missat.
Lite flyttstädning i tygförråder har det blivit och jag undrar om jag ska:
  1. Sälja på tradera (men jag vet inte om jag orkar).
  2. Erbjuda att den som kan köra mig med 10 flyttlådor till den nya lägenheten får tygerna.
  3. Skicka dem Skopan, om de kan komma och hämta.
  4. Skicka in dem i soprummet!

I övrigt har jag jobbat med brudklänningen som ska vara klar nästa vecka, A ska stå brud på lördag! Nu vill jag bara bli klar med den så jag kan packa ner alla sysakerna och flytta dem till den nya lägenheten.