fredag 7 augusti 2009

Inte min vecka

Den här veckan har större delen av mina krafter gått åt att lösa strul. Allt började i måndags när vi skulle få nycklarna till den nya lägenheten. Området känns supermysigt och jag kände mig speciell på något sätt, ändå ville jag besiktiga lägenheten innan jag började ställa in mina saker.

Efter förseningar med överlämnandet av nycklar så visar det sig att lägenheten inte är flyttstädad och verkar ha varit bebodd av hemmafixaren ifrån helvetet. Ni vet någon med gravt Martin Timell-komplex som skulle få arga snickaren att gå igång på alla cylindrar. Så hela denna veckan har gått åt att förhandla med den nya hyresvärden, det är inte färdigt ännu och jag har inte fått dit några möbler ännu.

Sedan köpte jag nya flyttkartonger, men fick begagnade! Fick ringa och be den komma hit och byta. Som om det inte var nog så upptäckte jag när jag skulle klippa i burklänningtyget att det var alldeles flammigt längst hela sidan. Fick sitta i telefon hela morgonen idag med Stoff och stil. Jag har aldrig haft något att anmärka på deras tyger, men denna gång är det stressigt, jag kan inte vänta 10 dagar på nytt tyg. De fixade tyget, men tiden och energierna som går åt att reklamera, bli besviken, tjata och stå på sig gör att man till slut känner att skaparglädjen försvinner.

Bättre tider kommer väl!