lördag 5 januari 2008

Skaparglädjen är på topp, jag känner mig nästan lite speedad, kan inte vila för att jag ligger och tänker på att jag skulle vilja hinna med så mycket innan jobbet börjar på måndag. Jag har att antal projekt liggande som:
  • Sätta resor på två par kammoflagebyxor. (ett par av dessa ska Karin ha på måndag=)
  • Avsluta halsen på två tröjor för barn.
  • Fålla den bruna polon med vita prickar som i övrigt är färdig.
  • Göra färdigt halsen på min egendesignade tröja (en så kallad kineskrage), samt klä knapparna som ska vara på.
  • Sätta resår och fålla mina svarta fleecetrikåer, de kommer att behövas i kylan.
  • Rita färdigt baddräkten i skala 1:4 och skriva fillständiga anteckningar om hur man gör i min pärm. (har gjort hälften)
  • Rita grundmönster för tröjor.
  • Rita grundmönster för byxor.
  • Rita mönster för overall.

Det där mönsterritandet kommer inte att hinnas med... det är bara att prioritera bort så jag får helt enkelt ta mig en göra färdigt helg!

Har man en tvååring och måste passa in hans sovatimmar för att sy så blir en del halvfärdigt, sedan kommer väckan och då ligger fokus på jobbet och till nästa helg kommer nya projekt, så det får bli att sy fördigt allt och istället längta till den helg då jag kan sätta saxem på det nya kanintyget, om detta blir innan påsk så kan jag vara glad. Så då sätter vi väl igång och så får vi se hur mycket jag hinner ppricka av till söndagkväll!