onsdag 2 januari 2008

Detta med att plugga…

Jag har inte hårdpluggat sedan 1999, förvisso brukar jobbet kräva en hel del läsning och min utbildning på folkuniversitetet krävde lite koncentrerat läsande, men plugga, komma ihåg och tröttas ut psykiskt… det var länge sedan.
I dag skulle jag börja skriva mer i skala 1:4 det som jag läst på min mönsterkonstruktionskurs nu i hösten, mest bara för att slippa plocka fram stora ritningar när jag vill tillverka mönster efter egna mått. Att skriva för hand, göra sammanfattningar och uträkningar, samtidigt som man skulle skala ner allt till ¼, tog på hjärnkapaciteten, nu känner jag mig helt snurrig. Tänk att jag för kunde göra sådant flera dygn på raken förr men nu bara orkar i kanske 6 timmar. Nä, nu får jag ta en kopp kaffe och fortsätta senare. Men oj var roligt det är, varför läste jag inte mönsterkonstruktion istället?