onsdag 18 november 2009

Julhandel utan att passera Lindex

Alla ni som känner mig vet att jag är ganska rund. Jag har bantat sedan jag var 10 och i vissa perioder i mitt liv varit ganska smal.

Efter Tweetys födsel har jag varit konstant tjock, eller rund och man vill kalla det så och det har lockat mig till symaskinen, för vem har råd att köpa snygga kläder för tjockisar och vem vill ha alla lågkvalitets "du-är-tjock-kläder" som tillverkas för att håna oss på den tjocka sidan?

När jag inte har tid att sy så brukar Lindex klä mina barn och för mig blir det ibland lite underkläder och av bara farten så kan det bli tvål, deo och annat som inte är storleksbundet. Men nu är det slut på det!

Lindex senaste kollektion Affordable Luxory går bara upp till storlek 42. Detta är bara ett till sätt för Lindex att berätta för sådana som jag att "Ni duger inte" och jag har haft fullt upp hela mig liv med att vara duglig och duktig, som de flesta andra kvinnor. Av den anledningen så kommer jag att julshoppa utan att passera Lindex och hoppas att de som köper julklappar till mina barn gör detsamma!

Jag hoppas att Lindex tar åt sig av detta. Jag vet att ni läser sybloggar! Den här kollektionen hoppar vi över!