torsdag 3 september 2009

Lite flunsa, lite sy och lite ljus

Jag hann skola in Tweety en dag innan jag själv åkte på influensan och i dessa tider är det stanna hemma som gäller. Min tanke var att jag skulle kunna visa lite bilder på mitt nya syrum, för i den nya lägenheten kommer jag att ha syrum i burspråket, den paxade jag redan i visningen...

Istället kan jag berätta om mina planer för syrummet. Där ska jag ha ett två meter långt bord med symaskiner på, en bokhylla med syböcker och tidningsställ, min sylampa och provdocka. Klippbordet får stå ihopfällt i vardagsrummet och tygerna får hänga i garderoberna i mitt rum, vi får se hur mycket som får plats där.

Jag trivs verkligen här. Förvisso har jag Essingeleden som går utanför burspråket, men det blir bara lite mer Buenos Aires känsla. På kvällen kan man sitta där och titta på neonskyltarna och tänka på alla storstäder man besökt fulla av neoskyltar.

I brist på symaskiner gick jag på ljusparty hos Hugolle. Vid det här laget vet de flesta att Anna och jag träffades på mammagruppen för ett par år sedan. En annan mamma från mammagruppen har börjat sälja Party Lite och Anna brukar ha ljuspartyn hemma hos sig, hon är såld på doftljus. Själv är jag rädd för bränder och ljus associerar jag till bränder så jag har hållit mig borta från ljuspartyn, men mitt i flytten och med för mycket att göra var det en befrielse att komma iväg och... jag blev helt såld på alla dessa fantastiska ljus och ljushållare. Gissa, nu ska jag prova på att sälja. Jag ger det 2 månader och märker jag att det inte funkar så lägger jag ner. Vill du ha en visning hemma så hör gärna av dig. Värdinnorna får fina presenter!