måndag 29 juni 2009

Ingen kamera denna vecka...

Min man har lånat med min kamera till Almedalen och jag saknar den redan. Men lite roligt kan jag väl ändå få till.

För en tid sedan frågade Rino mig vad jag tyckte om Janomes symaskin DC4030, jag hade inte testat den så förra veckan när jag jobbade på sycenter så passade jag på att prova den och jag måste säga att jag tycker den är superbra. Den är enkel att jobba med, den matar fint, gör flera fina knapphål och är väldigt prisvärd, tycker jag. Om man jämför den med med en Easy Jeans som som är mekanisk och kostar 500 kronor billigare så tycker jag att man får mycket mer maskin för den pengen om man väljer en DC4030. Den största skillnaden är att DC4030 är elektronisk vilket jag har lärt mig uppskatta eftersom man med ett enda knapptryck ställer in maskinen. Den är lika stark som en Easy Jeans men betydligt enklare att ställa in och den gör automatiska knapphål. Knapphål är verkligen inte roligt att göra manuellt tycker jag. Så nu kan jag svara Rino att köpet av en DC4030 är ett bra köp och jag skulle rekommendera alla som går i Easy Jeans tankar att lägga på 500:- och ta en 4030 istället!