måndag 6 april 2009

Syfestivalen

Nu har man varit på ytterligare en syfestival, denna gång på en begränsad yta för mig då jag inte kan gå så långt och bankomat hade de inte heller så jag hade inga pengar... Billigt kan man tänka sig om det inte hade varit för att mina favoritmontrar tog betalt mot faktura...

Med andra ord så shoppade jag loss hos Neanobelle och Svenska mönster. Dagen började med att jag fyllde på med lite mönster hos Svenska mönster, jag hade ju en del av de som tog slut hos henne under helgen på lager, men det nya mönstret som jag ville ha var slut. Hugolle norpade den sista... Jag får vänta på lagerpåfyllning helt enkelt.

Mina Amy Butler tyger väntade i alla fall på mig, jag ska sy en sommartunika, byxor och en väska av tygerna.


Så var jag ju hos Neanobelle en hel del och kunde inte låta bli att shoppa loss, det blev en massa stuvar och en hel del Campan tyger, plus lite OTTOBRE tidningar, den senste (eftersom jag bara prenumererar på barntidningen) och nr 4/2004 dör det fanns långkalsonger.
Tweety har ju börjar komma upp i den åldern då vanliga tights inte är lika roliga, utan det ska vara långkalsonger. Nu ska det bli roligt att sätta sig vid maskinen igen, men först ska jag bli klar med korsetter till brudklänningen, det är så lite kvar på den att det är lika bra att bli klar innan påsk.
Hos Janome deltog jag av en workshop med deras program Digitizer för broderimaskiner, oj vad sugen man blir... Man kan stygnsätta och designa efter tycke och smak. Som att måla och sedan se det på en tygbit. I looove it!
Jag kan varken säga bu eller bä om mässan denna gång då jag inte kunde gå runt, men jag fick en känsla av att det var lite mindre knallemarknad än sist dock kan man ju tycka att de borde slänga ut alla dessa försäljare som inte säljer pysselrelaterade saker. Personligen bojkottar jag dem å det bestämdaste, på så sätt kanske de försvinner till slut.