onsdag 26 mars 2008

Dyra Prym-knappar

Jag har under ett par veckor funderat varför tryckknappar av märket prym är så förbannat dyra? Ett paket med tio knappar kostar nästan 50 kronor och jag brukar förstöra minst ett par ur varje paket.

I helgen fick jag en påskhälsning av Bibbi, en underbar kvinna som jag brukar beställa sytrådar av, hon hade fått in storpack Prym tryckknappar, hela 200 set för 350 kronor. För en normal människa är 200 knappar ett vansinne att köpa, men för en nörd som jag, vars irritationsmoment på en långfredag är att tryckknappar, sytråd eller resår tar slut och inte kan avsluta ett projekt på grund av det är 200 Prym tryckknappar en lycka!




Jag passade även på att köpa 25 meter resår för 75 kronor, för jag har gjort slut på mina 20 meter som jag köpte på symässan förra året och detta inte bara för att min midja är stor som en Babushkadockas
utan även för jag har sytt et tjugotal barnbyxor, jag börjar faktiskt få upp farten när det gäller barnbyxor.