måndag 3 mars 2008

Mer om mässan

Jag gjorde lite annat än att boka sommar kurs, jag shoppade hos Stina. Vi kom fram till att både Lilian, Jeanette och jag ville ha likada mönster av den kappan som Stina ännu inte har, men som snart kommer ut. Då kom det en snilleblixt från klar himmel, jag har länge funderat på att hura en lokal och ha en syhelg för intresserade och nu kom jag på att vi ska ha en syhelg där vi kan göra kappan från ax till limpa.


Ungefär så här:
Fredagen kopierar vi och klipper mönster, den som vill kan titta på tyger om jag lyckas få min väninna som importerar tyger från Italien att komma med lite kapptyger för den som vill ha något mer exklusivt.
Lördagen syr vi
Söndagen syr vi klart och går hem med en färdig kappa!

Kul va! Jag hyr lokalen, tar in lite mönster från Stina så att den som vill kan köpa, vi hjälper varandra och de som vill vara med får ta med sig symaskin. Tanken är att alla ska ha roligt och att vi ska kunna fokusera på projektet en hel helg. Låter det inte kul?

Detta kommer att bli i slutet på augusti eller början på september, då man kanske har mer lust att sy kappa en i maj månad.