måndag 17 mars 2008

Helgsömnad


Jag brukar ju alltid klaga på att jag inte får sy kläder till flickor. Nu har jag tagit ckansen i helgen och sytt till min bästis underbara lilla flicka. Tygerna kommer från Stoff och stil, jag köpte dem på Skåneresan och men som vanligt gjorde jag min berömda tabbe, jag sydde knapparna på fel sida. Jag är vad jag själv brukar kalla en höger-vänster dyslektiker, det vill säga att jag måste alltid tänka till och när man börjag tänka spegelvänt så blir det riktigt knepigt. Jag måste lära mig att ta hjälp i dessa saker. Nu var det barnkläder så jag hoppas lilla S vill ha dem ändå.





Det där elefanttyget blev jag väldigt förtjust i på Stoff och stil och mönstren kommer från OTTOBRE. Jag tror inte att jag följde sybeskrivningarna till punkt och pricka, jag tyckte de var lite knepiga översättningar, men huvudsaken är att jag fick till det.