söndag 2 mars 2008

Dagens besök av syfestivalen

I dag kl 10,00 möttes vi på Syfestivalen med Lilian och Jeanette. Vi skulle strosa runt, men framför allt så skulle vi boka resan till Frankrike.


Jag är en lycklig ägare till en Babylock Evolve. En overlocksymaskin, overlockarnas Rolls-Royce. En maskin som har luftträdning och ställer in trådspänningen själv, fråga mig inte hur det funkar, men det funkar och man blir extremt bortskämd av det. Dessutom finns det en massa pressarfötter som man kan använda för att göra en massa finesser, dessa använder jag alldeles för sällan för att jag inte vet hur man använder dem. Det känns som om man äger en Rolls-Royce, men kör den som en liten Fiat, för att man inte vet hur man ska använda finesserna.


I Frankrike finns en fantastisk lärare som kan allt som är värt att veta om Babylock, hon heter Janet Spink och har kurser hemma hos sig i Louin (i närheten av Nantes). Dit har jag velat resa i två års tid, ända sedan jag köpte min Babylock, men jag ville inte resa ensam. I höstas träffade jag Lilian och Jeanette på jerseykursen, de ville också åka till Frankrike på sykurs och idag bokade vi resan. Den 21/7 åker vi. Om jag har tillgång till en bärbar dator så lovar jag att blogga därifrån. Så här såg det ut när tjejerna bokade kursen.



Och här lite bilder på hur fint vi kommer att bo hos Janet, verkar det inte härligt!