lördag 8 mars 2008

Mycket roligt på G

Igår kväll var jag på Anders, en av mina gamla ledamöters 40-års kalas. Det var länge sedan jag hade så roligt på en fest. Jag och min man var barnfria och mina roligaste partykompisar var där. Jag dansade, skojade och hade jätteroligt!

Idag har jag beställt min provdocka från England, den som jag önskat mig i åratal, sedan har jag fått vår kursbeskrining av Janet på Babylockkursen i Frankrike. Ungefär så här kommer det att se ut:
dag 1: kommer vi fram, äter middag.
dag 2: vi gör sömnadsprover som kommer att bli en pärm
dag 3: vi gör ytterligare sömnadsprover om jag har förstått det rätt så provar vi olika pressarfötter.
dag 4: åker vi in till Paris för att besöka syparadiset Marche St Pierre, där sybutikerna ligger vägg i vägg. (Det kommer antagligen bli en dyr historia).
dag 5: får man välja ett valfritt projekt, jag har alltid velat göra babytäcket ifall jag någonsin skulle få ett gudbarn, vem vet... det skulle vara roligt...

dag 6 och 7 får vi slappa, sola och njuta av Frankrike.
Det ska bli så roligt! Nu gäller det bara att hitta bra biljettpriser!