måndag 17 mars 2008

En liten förklaring

I veckan berättade en väninna att hon klickade in sig på min sida för att hjälpa mig att tjäma pengar på besöksstiken. Det är bara det att jag tjänar inte pengar på att nämna produkter, jag skriver om det jag vill, det jag gillar och gillar jag inte något så skriver det också. Dels för att jag själv gillar att läsa sådant via t ex sysidan men ibland vill man skriva mer och då brukar jag blogga om det. Dessutom vill jag gärna inspirera andra till att våga börja sy. På ett kalas i helgen var det an massa som berättade att jag inspirerat henne till att börja sy, det är min vinst för då blir vi flera.

Enda sättet jag skulle kunna tjäna pengar på mina läsare är om någon via min banner till höger skulle beställa namnband, inte om ni klickar utan bara efter avslutat köp.

En del undrar varför jag gör så mycket reklam för Svenska mönster, det har många anledningar, först och främst att Stina är en underbar människa och jag gillar när det går bra för henne, hon ställer alltid upp och hjälper till om man vill ha hjälp med ett av hennes mönster (det är bara att ringa) och sist men inte minst så är svenska mönster, mönster gjorda efter svenska kvinnokroppar och inte skyltdockor i Paris. Inget ont om skyltdockor, men deras kläder passar inte mig, de är för små.