tisdag 6 april 2010



Vi brukar fotografera barnen hos proffs en gång om åtet, det är dyrt, men värt varenda öre. För vår familj har det alltid varit PO Bejsjö som plåtat och jag brukar sy upp något fint till dessa tillfällen.

Barnkläder är finast när de är annurlunda tycker jag. Att söka efter de där lite exklusiva tygerna tar sin tid, men man blir dubbelt så nöjd när man ser de så liven lika exklusiva och unika som de är av naturen.

Det här tyget är ett av de finaste jag köpt och det är designat av världens bästa Johanna Ahlard, jag förstår inte hur hon fullständigt spottar ur sig en massa snygga mönster och allt är så fint. Jag beundrar henne jättemycket!



När det gäller bebiskläder så jag gillar jag helplagg till och här passar det extra bra för man ser mer av tygets häftiga figurer som lever i trädet. Helplagg är plagg som man lätt har med i skörväskan. Men det var svårt att hitta ett sådant mönster, så jag tog fram ett som passade mig och mina barn. Just när jag ritade det så var Tweety för stor för sådant, och Taz var inte påtänkt, men jag sydde till andra småttingar. Jag skickade det till Stina på Svenska Mönster och nu finns mönstret att köpa, det heter 4H08. Personligen tycker jag att den blev lite stor i storleken, så jag syr alltid upp en storlek mindre än Taz storlek, men det är för att jag gillar kläder som sitter åt.