tisdag 26 januari 2010

Jag, bloggen och kameran

är inte vänner just nu.

Hemma har det sytts en hel del, men (jag skäms nästa att säga det) batteriladdaren hade försvunnit med flytten och även mitt extrabatteri hade laddat ur... Det är ju inte så roligt att syblogga när man inte kan visa bilder.

Jag kan i alla fall berätta om mina projekt. Jag håller på och syr en 1700-tals klänning till en kille som ska vara med i stt spex. I vanlig ordning så är det fullkomligt hopplöst att få honom till att komma och prova. Ibland frågar jag mig varför syr jag vuxenkläder när jag vet att de aldrig bryr sig om att komma och prova. Men denna gång stoppar jag allt tills han ringer eller dyker upp.

Sedan ska jag hjälpa Neanobelle att sy upp lite barnkläder till Syfestivalen. Det ska bli så roligt!

I går fyllde jag år och blev ägare till en Janome MC11000! Jag ha ännu inte vågat packa upp den, det känns liksom lite som en helig procedur att tjuvkika, plocka upp något och lägga tillbaka. Man vågarinte riktigt ännu eller så vill man att den där känslan av lycka håller i sig lika länge som de åren jag gått och suktat efter den maskinen. Nu ska det bli lite broderier, jag har även skaffat Digitizer Pro så jag hoppas jag kan bli ett riktigt stygnsättningsproffs!