fredag 2 oktober 2009

Jag har fått en Awesome Girl Award

Det är roligt att se att något uppskattar en och det var ju ett tag sedan jag fick en Award så nu ska jag vara duktig här när Eva varit så snäll och skickat detta till mig.


Med denna award följer en uppmaning där man ska skriva 10 saker om sig själv:
  1. Är 35 år gammal.
  2. Jag brukar skämta om att jag lever i en Looney Tunes familj: gift med Sylvester (41) och mamma till Tweety (4) och Taz (7 mån).
  3. Född i Argentina, uppväxt i Vårby Gård och sedan har jag liksom de flesta i denna stad bort på olika adresser i andra hand, sedan i första hand , för att nu känna att jag kommit till det hem jag vill leva i länge. Har nyligen flyttat till en hyresrätt i Midsommarkransen (Stockholm).
  4. Mitt första handarbete var ett par korsstygnsbroderade servetter som mamma fick i julklapp när jag var 6, det var mormor som lärde mig.
  5. Köpte min första symaskin med min första lön, då var jag 15 år och hade jobbat en sommar på dagis och på café.
  6. Jobbar i Sveriges riksdag som brevsvarare, men jobbar lite extra på Stockholms Sycenter med att sälja symaskiner, världens bästa extrajobb!
  7. Tycker om att omge mig med vänner, som barn hade jag lite svårt att få vänner så jag bestämde mig att vårda de jag fick och det har blivit några genom åren vilket jag uppskattar mycket.
  8. Något jag ångrar här i livet är att jag inte läste industriell design, istället för journalistik.
  9. Jag önskar att dygnet hade mer timmar så att jag hann göra allt jag vill hinna med.
  10. Det bästa livet gett mig är mina underbara barn, de har lärt mig allt jag vet om kärlek.

Jag vill skicka vidare denna Award till:

Hugolle

Tilde Textil

Svenska mönster

Cecis Egna

Karins nystan