lördag 11 juli 2009

Roliga tider!

Det har verkligen varit en kick att få jobba ett par veckor på Stockholms sycenter, jag har varit så svältfödd på beröm på mitt vanliga jobb de senaste åren (i alla fall från mina överordnade, inte av mina underbara kollegor) att man nästan glömt bort hur roligt det kan känns att vakna upp och gå till jobbet med en massa förväntan. Det har varit roligt att kunna komma med förslag som uppskattas och att folk säger "bra, det gör vi!"

Mitt under mitt jobb började renoveringarna av lokalerna så sycenter ligger nu bredvid i ett par veckor och de har fantastiska erbjudanden tycker jag i alla fall. 10% på alla symaskiner till ordinarie pris eller ett presentkort på 20% av symaskinspriset. Synd att jag inte ska köpa maskin just nu, jag ska ju flytta och sparar till en Janome 11000, min drömsymaskin.

I torsdags var jag på fest! Det var länge sedan man gick på efter-jobbet-fest mitt i veckan, det blir liksom inte så mycket sådant under småbarnsåren kan jag tänka mig. Oj så trevligt det var! Jag får se till att ha inflyttningsfest när vi flyttar.

I dag har jag varit med svärmor i Södertälje och shoppat kläder, det är inte lätt att hitta kläder när man har en massa mammahull som inte hunnit försvinna ännu för jag har inte kunnat träna eftersom mitt infekterade så fortfarande inte har läkt. Jag tror att det där infekterade operationssåret kostat skattebetalarna mer än hela operationen och allt bara för att de hade så bråttom med att skicka hem mig från sjukhuset efter operationen. Ärligt talat känner jag mig ganska bitter över det och snuvad på Knyttets första tid då jag inte kunde bära honom först för att jag hade ont... sedan för att jag hade ont och ett 20 cm öppet sår på magen. Så jag har inte heller kunnat bada i sjön den här sommaren... Jag får helt enkelt satsa på beach 2010! Kanske ska man bli lite mer "Ella Bohlin"? Vad tycker ni?