måndag 19 januari 2009

Vips!

Så trollade vi bort 21 dagar av graviditeten? Nu har läkaren bestämt att Knyttet får komma ut tidigare, vilket känns som en riktig lyx eftersom jag vet att de 4 sista veckorna blir det bara värre och det kan i slutändan innebära skillnaden på ett halvårs smärta efteråt...

Istället börjar jag att inse att jag behöver börja plocka fram spjälsäng, barnvagn och komma ihåg vad det var man behövde ha med till BB. Vad var det för saker som jag glömde förra gången?


Sedan undrar jag hur stora är tre veckor för tidigt födda barn? Tweety var storlek 50 och var nästan överburen så kanske blir det en liten prematurbebbe. För att vara på den säkra sidan har jag sytt ihop en omlottröja och en byxa i storlek 45, mindre är så hoppas jag att Knyttet inte blir. Men oj så pluttigt det blev...