måndag 26 januari 2009

En jobbig dag på jobbet

Ibland kan jobbet få en att fundera på om det är rätt sak man håller på med, eller om man bara låter åren gå och stannar för att det betalar ens räkningar. I dag var en sådan dag och ur den frustrationen föddes ny inspiration. Kanske är det ändå meningen att jag ska använda min föräldraledighet till att starta eget, bli min egen chef och slippa lägga ner en massa tid och krafter på att försöka bli sedd och uppskattad på jobbet.


Kom hem efter jobbet och kände mig inte så lycklig, Hemma låg post till mig. Ett litet kalasbidrag från svärfar och en present från Jenny på Nea Nobelle. Med den berg-och-dahlbanan av hormoner jag upplever så här i slutet på min graviditet kunde jag inte hålla tillbaka lyckotårarna. Där fanns ett Campan tyg och en liten lapp med detta meddelande.


Vad roligt att det finns människor som överraskar en positivt! Tusen tack Jenny, nu ser jag fram emot den beställningen jag lagt i dag på ekotygerna, lite mudd och velour...