måndag 1 september 2008

Kapphelgen

Nu har vi haft helg, jag hade tänkt blogga på plats men ärligt talat så blev det ingen tid till det. Det var så mycket att fixa, trevligt umgänge och skaparglädje att jag inte hann med.

Vi började redan på fredagen vid 9, sedan droppade det in folk hela dagen. Själv hann jag bara rita av mönstret för det var ungefär en miljon delar om man räknar in alla smådetaljer. så klippte jag tyg och vliseline, det tog ungefär en hel dag!

Stina hade allt utklippt och detaljerna klara, så hon kom nog längst...

På lördagen skulle det sys ihop och jag bröt ihop två gånger över att jag inte fattade hur jag skulle få till fickorna och när jag efter hjälp från Viveka fick till det så hade jag glömt rosetterna så det var bara att sprätta och göra om. Stina hjälpte mig med det annats hade det inte blivit några fickor!

HugOlle var med och hon har en bild.

Måste säga att jag har överskattat min snabbhet eller i alla fall mönstrets svårighetsgrad, för jag blev inte på långa vägar klar, men det kommer bild på det vi hann med!