lördag 20 september 2008

En förkyld vecka

Det har varit jobbigt denna veckan, jag har varit tokförkyld och jobbat ändå, fast mest hemifrån. Det är liksom jobbigt att slita sig, jobbar jag inte så drömmer jag bara om motionerna och det är inte bättre, så jag skriver någon lite motion mellan febertopparna och känner mig duktig.

Jag misstänker att den del av febern beror på att vår hyresvärd envisats med att inte slå på värmen i våra hem. De ska väl spara in pengar... Så fram har de plädar jag köpte i somras på Stoff och Stil kommit, men de ser inte så roliga ut så igår bestämde jag mig för attgöra kantband av att prickigt tyg och snygga till kanterna. Men oj vad det dammade... jag blev alldeles nysig, hostig och rinnig i ögonen, efter en enda kant gav jag upp. Nu har jag en plan... Jag ska nåla upp så får min man sy upp det, han blir inte nysig av lite damm, det ligger även i hans intresse att vi har fina plädar och han har lovat att hjälpa. Hoppas bara mitt tålamod håller... Jag lovar att jag ska ta bild på det.

För övrigt så är jag på jakt efter snygga mammamönster på tröjor och tunikor. Modell XL för min byst ryms inte i mina gamla mammatröjor. Man kan nog ana en liten mage nu och alla säger att jag kommer att bli dubbelt så stor med andra barnet, jag undrar hur det ska gå till, när jag väntade Tweety trodde alla att jag väntade tvillingar, kommer de att tro att jag väntar fyrlingar denna gång?

Inte ett enda gram har jag gått upp sedan jag blev med barn, fast det är väl bara bra med tanke på att jag väger 20 kg mer än när jag väntade Tweety. Misstänker att något i mina hormoner har börjat ställa sig tillrätta och därför söker sig kroppen till en mer normal vikt. Jag har ju alltid trott att något i mina hormoner blev tokigt när jag slutade amma och min kropp fortsatte att producera mjölk i 2 år till (och då pratar vi mycket mjölk, så jag kunde få mjölkstockning) vilket ledde till att jag gick upp 20 kg. Men det känns som om alla bara trodde att jag hittade på ursäkter för att inte banta. Tror ni mig nu? Får jag lust att fråga.