måndag 13 april 2009

Påskhelgen som var...

Började inte så bra. Mitt operationssår var infekterat och de fick klippa upp hela såret igen, det var hemskt. Jag som tycker att blod och sår är jobbiga trodde på fullaste allvar att jag skulle dö och smärtan... den var värre än efter operationen. Nu ska såret tvättas och läggas om varje dag, ingen har berättat under hur lång tid, men jag hoppas slippa sjukan igen på länge. Tänk jag som i stort sätt aldrig har legar på sjukhus mer än när jag fött barn (och så förra året när vi trodde det var lunginflammation, fast nu vet vi att det var gallan redan då), jag har fått nog av sjukvården på ett bra tag.

Min man var så snäll och ställde fram symaskinen till mig så att jag kunde sitta där när jag hade lite ork. Detta blev resultatet, en vår och sommarjaska till Knyttet. Jag sydde den i storlek 62, men jag tycker den ser gigantisk ut. Knyttet får något att växa i.


Mönstret kommet från Ottobre 1/2007 (modell 12) som jag gjort om lite (satt muddar på ärmarna och luvan) och tyget är Hilcos vattenavvisande Chubasco, foder orange/tukos Campan och orange mudd, som jag köper hos Neanobelle. (I fortsättningen ska jag bli bättre på att berätta var jag köpt tygerna och var mönstret kommer från...)

Jag har tidigare varit lite tveksam till det där prickiga tyget, men uppsytt älskar jag det och fick lust till att sy mer i det.