söndag 19 april 2009

Kalaströja

Kollade mitt konto i fredags och inser att jag bara har 14,90 tills barnbidraget kommer. Detta med komplikationerna efter operationen har slagit hårt mot vår ekonomi. Jag får helt enkelt sy ihop något (som vanligt) för alla Tweetys kompisar tycks fylla år när jag inte har råd att köpa leksaker. Föräldrarna brukar bli lyckliga, barnen blir måttligt roade...

Till V sydde jag ihop denna T-shirt i storlek 110. Tyge kommer från Allt om handarbetes hemsida (det var egentligen Hugolle som köpte och jag köpte en meter av henne), mudden från Stoff och Stil, modellen är från Ottobre nr 3/2008-10. Jag tycker att modellen är ganska kort, så jag la på c 2 cm i längden. Egentligen hade jag tänkt sy två likadna, så att Tweety kunde få en, men jag var nog lite trött när jag klippte den andra för jag hade uppenbarligen inte klippt den lagom bred, så det får bli en mindre tröja, kanske med en applikation, jag har sett hur snyggt det kan bli på neanobelles blogg och är sugen på att prova på.
Jag kan berätta att mitt sår börjar så småningom läka och det känns underbart, kanske kan jag ta en barnvagnspromenad näste vecka, i alla fall en liten sådan. Dessutom har jag brudbesök denna vecka från Italien, det ska bli jätteroligt att prova korsetten på bruden, senare ska vi få till en bil på hela klänningen... Och, en annan rolig nyhet... jag har fått en ny beställning på brudklänning till augusti. Hoppas bruden och jag hittar något vi gillar och som jag tycker att jag klarar av att sy. Denna brud är nyförlöst så hennes klänning börjar jag att sy först i juli.