söndag 19 oktober 2008

Mammatrosor

Var får man tag på sådant?

Jag tycker att det är lite pinsamt att fråga efter mammatrosor. Jag är inte den som brukar vara blyg, jag gillar att få hjälp och av den anledningen betalar jag hellre lite extra de få gånger jag köper kläder och får ett butiksbiträde som hjälper mig med storlekar, modeller mm. Men trosor är inget man provar och i den frågan vill jag inte ha hjälp, jag har ju för katten varit underklädesförsäljare i min när jag var student, jag vet det mesta om passformer på BH:ar och annat onödigt vetande i den grenen.

När jag väntade Tweety fanns det underkläder för gravida överallt, men nu verkar det inte finnas någon som tycker att vi som är i väntans tider ska ha trosor, så de flesta butikskedjorna har slutat sälja dem... Därför har jag fått sätta mig och göra ett mönster själv nu och sedan sy upp dem... Vilken tur att man har en overlock, nu slipper jag känna mig som ett UFO när jag står och frågar de små nätta varelserna på affären efter något så osexigt som mammatrosor!