onsdag 8 oktober 2008

Förkläde

Jag har sedan sommaren funderat på att göra ett mönster för förklädersklänning. Jag såg en så fin Madickenklänning till midsommar att jag tänkte... till jul ska jag ge bort en förklädesklänning till Sofia (min bästis dotter). Jag hann till och med beställa ett rött tyg till förklädesklänningen. Stoff och Stil har ju en del fina tyger som jag tycker anpassar sig bra till dessa klänningar. Men så kom min graviditet, tröttheten och min väninna Stina på Svenska Mönster som hann före.



Jag tycker den blev jättefin, så nu beställer jag av henne och kommer lägga upp den på bloggen innan Syfestivalen så den som är intresserad vet hur den ser ut. Ett förkläde funderar jag även på att sy upp till Tweety, han har bett mig om ett förkläde att baka i, så det ska han få i julklapp av mig!

Dessutom jobbar jag på det där nallemönstret jag bloggade om här, jag kan berätta att än så länge har det gått bra och jag har bara fått sprätta upp en söm hittils. Alltså inga utbrott ännu from min sida, men jag har ännu bara kommit halvvägs.