onsdag 15 oktober 2008

Mammakläder

är riktigt tråkiga och jag måste säga att jag avundas de som kan ha vanliga kläder när de väntar barn. Själv lade jag ner en hel förmögenhet i mammakläder när jag väntade Tweety, men när man har få plagg så brukar man slita ut dem och de ser inte så roliga ut nu. För ett par veckor sedan var jag på Formes min favoritbutik för mammakläder, men herregud en tröja gick på 700 kronor!


Nu har jag istället bestämt att jag ska sy ihop något själv och fått tillverka ett eget mönster för att få till det jag vill ha, en mammakjol med mjuk linning som man kan vika upp i takt med att magen växer och ner när man inte är så stor. Jag blev rätt nöjd, på dockan ser den lite sned ut, typ längre fram är bar, men det beror på att kudden är så stor att jag hade svårt att få till det. Jag kommer att skicka mönstret till Stina, så kanske hon kan göra ett "Svenska mönster" mönster av det.

Att göra en låtsasmage till min provdocka var roligt, den blev förvisso gigantisk, men jag brukar ju också bli det i slutet av graviditeten. Tyvärr har batteriet till min kamera sett sina bättre dar och är nu helt dött, så jag fick ta bilden med mobilen.