tisdag 19 juni 2007

Dags att sy byxor

För en tid sedan sydde jag min första vindjacka och den har jag använt flitigt. Jag trodde sommaren var här för gott, men efter söndagens regn upptäckte jag att så inte var fallet.

Igår morse vaknade jag av telefonen. Min cykelkompis Nettan stod och väntade vid kiosken och det pinsamma i historien var att jag hade glömt! Aja-baja på mig! Jag fick helt enkelt cykla lite senare, annars skulle samvetet plåga mig hela dagen. Viktminskningen har gått väldigt trögt sedan USA resan och det är nog inte det jag åt där utan det jag ätit sedan jag kom hem som gjort att jag stått still i två veckor. Vägningen imorgon kommer inte att bli någon rolig historia.

Cykling i rusket med cykelbyxor var inte kul, å en sidan fick jag åka slalom mellan sniglarna som var ute och luftade sig, å andra sidan trodde jag att mina ben skulle förfrysa. Så jag kom hem och bestämde mig för att ta fram det där svarta poplintyget jag köpt på Olssons tyger och klippa till det. Jag har funderat på om jag ska ta lite bilder och göra en steg för steg guide på hemsidan, men det blir hog svårt denna gång eftersom allt är svart och det blir svårt att få till bra bilder när allt är svart. Jag får ta det nästa gång.

Nu vet jag vad jag ska göra denna vecka!