fredag 1 juni 2007

Stockholm-Malmö i sandaler

Torsdag 21.30, har försökt natta Tweety, men han vill att jag sticker, jag ska ju upp i himlen... tar bussen 21.35. Nattåget går 23.05, men det är bra att vara ute i tid och tur är väl det för brorsan har bokat sittplats på nattåget och det vimlar av folk, speciellt unga backpackers.

Jag grämer mig över att jag aldrig tågluffade och nu har jag blivit för gammal och bekväm. Det blir så fullt i vagnen att folk som inte har förbokade platser ligger utmed gångarna i sovsäckar. Jag sitter obekvämt, men känner mig lyckligt lottad med min platsbiljett. Fy min tjocka kropp och min ålder är inte gjord för detta.

Vi 4 tiden anländer vi till Hässleholm och snål-SJ har stängt av värmen. Jag har varm tröja, men håller på att förfrysa benen och fingrarna känns stela av kyla.

06.45 Äntligen Malmö, jag älskar Skåne.

Nu far vi till Kastrup. Min bror och jag!!!