måndag 11 juni 2007

Paron Fabrics West

Är man ute efter tyger av fin kvalité, i mitt fall var det designertyger i siden jag sökte så kan detta vara ett hett tips.

Det finns mycket, så har man inte en hel dag på sig att undersöka utbudet så kan det vara bra att titta på deras hemsida först.

Deras öppettider är kan vara bra att veta då de stänger före klockan sex:
Må-On 9-17.45
To 9-19
Fr-Lö 9-17.45


Det är en ganska lugn butik, något mindre är Olssons tyger men med mycket större utbud och med en annan sevicegrad, det vill säga att man behöver inte köa i en kvart för att få hjälp. Om man som jag gillar att bara plocka fram ett tyg och fråga ”kan du hitta ett passande foder till detta eller något snyggt att kombinera till denna tygbit?” och få hjälp av prsonal som vet var allt finns så har man kommit rätt.

Jag har läst på sysidan att någon tyckte personalen var efterhängsen, själv satte jag dem på arbete och tyckte jag fick bra hjälp och slapp den ständiga repliken man brukar få höra i Sveriges större tygbutiker ”vi har inte, vi vet inte och kom tillbaka om en vecka”. Det kändes som att kvinnan ville sälja, men hon ville även att jag skulle bli nöjd.

Pruta behövdes inte, jag fick rabatt utan att fråga om det. Till exempel fick jag på ett Armanityg som kostade 30$ metern, rabatt på 5$ per meter, när man köper ett längre stycke så blir det en slant. De tar inte heller ut någon avgift om man betalar med kort, vilket när alltid bör fråga om i förväg på olika affärer i USA.

Det tog inte många timmar innan jag var tillbaka på samma affär för att sätta sprätt på ännu mer pengar. (Morgonen därpå stod jag och hängde på låset).

Åker jag till Manhattan igen så kommer jag att besöka dem igen