torsdag 21 maj 2009

Rädda mammorna, utmaning!

Jag har blivit väldigt tagen av röda korsets reklam för kampanjen rädda mammorna som går på TV.


Att man mördar och våldtar kvinnor som krigsföringsmetod är inget nytt, kanske bara något som vi helst inte vill eller orkar tänka på. Men jag vill gärna göra något och utmanar därför alla sybloggarna att hänga på.

  • Sy eller sticka något fint. Du kan sälja flera saker om du vill.

  • Lägg ut det på traderaauktion och skriv tydligt att pengarna går till "Rädda mammorna".

  • Skriv om det på din blogg och länka till auktionen.

  • Efter auktionen sätter du in pengarna på rödakorsets PG 900800-4 eller BG 900-8004, och bloggar hur mycket du skänkt till kampanjen via din auktion. Du kan även skänka pengar via din egen widget.

Vi säger att vi gör det här fram till den 15 juni, så får vi se hur mycket vi kan samla in. Den 15/6 redovisar var och en på sin blogg hur mycket pengar de skänkt. Vill du vara med? Skriv gärna en kommentar här.

Har du ingen blogg och vill vara med ändå så skriv vad du heter och maila mig på laura(punkt)luna(snabel a)comhem(punkt)se.

Under pågående auktion kommer länk till auktionen att finnas som gadget till höger. Om det är ok för dig att jag lånar bilden så kommer den att ligga uppe med bild, annars bara med länk. Alla deltagarna kommer att länkas och redovisas här den 20/6.

Glöm inte att registrera att ni deltar i insamlingen här. Jag lyckas inte logga in, eller ladda ner någon widget, men när jag lyckas så ska jag lägga till en.

Dessa bloggare är redan med.

Babushkadockan

Busiga Ungar

Cecis Egna

Doris & Assar

Ett tu tre

H.

HugOlle

Josefinaste

Karins Nystan

Krumelur

Lille Bus

Lilla gryn

Marie pysslar

Minmina

Od Andulky

Pyssel på torp

Stickiga Sara

Strömming

Svenska Mönster

Syltig & Saftig

Tilde textil

Tisa

Du är också välkommen!